You are worth it anyway

‘Because you’re worth it’ – wat een krachtige empowering uitspraak is dat. Ik gebruik hem vaak wanneer mensen moeite hebben om complimenten te ontvangen. De reclamewereld heeft deze en veel meer van dit soort uitspraken over genomen en gekoppeld aan een product. Hierdoor ontstaat een grote onhelderheid: because you are worth it wordt nu gekoppeld aan een haarkleurmiddel. Iets wat je gebruikt om je natuurlijke haarkleur te verbergen. In onderstaande filmpje komt de onhelderheid van deze slogan goed naar voren: zij wordt enerzijds gebruikt voor vrouwenemancipatie en anderzijds om producten te verkopen. Beyonce verwoordt dit het beste: ‘ we are all woman, when we feel insecure sometimes it is nice to have see a commercial which tells us that we are worth it’. Wat Beyonce niet vertelt is dat die vrouwen het volgens de commercial pas waard zijn wanneer ze een product gekocht hebben. Ik zou het om willen draaien: je bent het waard zelfs met grijze haren!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s