Helderziendheid

Een veel gemaakte denkfout over helderziendheid is de aanname dat dit over spirituele beelden in de toekomst of verleden gaat. Ik zie dan een oude zigeunerin in een kristallen bol voor me. 🙂 Maar de toekomst is slecht kenbaar en illusies komen hierbij niet zelden voor. Voor mij is helderziendheid juist heel erg in het nu. Het gaat erom dat je grote spirituele processen in mensen en om je heen kan herkennen. Zo kun je helder de hoofdzaken onderscheiden van bijzaken. Een middel wat ik hiervoor gebruik is de symboliek van de Tarot. Niet om te voorspellen, maar om te identificeren in welk proces iemand zit. Vervolgens kan ik iemand meer uitleggen over dit proces en tips geven. Iemand kan zo uit de chaos van alledag een groter proces herkennen. Het proces is er dan nog steeds, maar omdat deze nu helder is, is er rust en overzicht om het proces aan te gaan.

Leave a Reply

