Love thy ex!

Mijn goede voornemen voor 2016 is het woord ex te vervangen voor geliefde. Natuurlijk doet het pijn wanneer een liefde voorbij gaat. Maar de liefde die je samen deelde gaat nooit voorbij. In die zin is het woord ex, wat voormalig betekend, niet van toepassing. Want hoe kun je nu stoppen met houden van iemand? Wanneer je wel het woord ex gebruikt, moet je je in allerlei bochten wringen om je gevoelens van je vorige geliefden weg te drukken. In het verlengde van ex staat ook exclusief. Het idee dat je maar van een iemand tegelijkertijd kunt houden. Maar ook dit staat haaks op wat liefde is. Sterker nog: liefde is inclusief. Daarom wil ik in 2016 het woord geliefde gebruiken. Omdat ik de liefde wil eren die ik heb mogen ervaren en delen en niet het verlies ervan. En omdat ik mijn liefde met zoveel mogelijk mensen hoop te delen. Ik wens iedereen een liefdevol 2016.

Leave a Reply

